Четвер, 24.06.2021, 22:58




Дружківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №12
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 654
Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Форма входу
 Характеристика "важкого" школяра

Схема психолого-педагогічної характеристики особистості "важкого” школяра

Загальні дані про особистість

  1. ПІБ __________________________________________________________________
  2. Стать ________________________________________________________________
  3. Вік (на час заповнення схеми)____________________________________________
  4. Стан здоровя і фізичний розвиток (потрібне підкреслити): здоровий. Фізично розвинений, часто хворіє, слабкий; чим хворів і як переносить захворювання _______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

  1. Умови сімейного виховання: склад сімї; хто із членів сімї маї найбільший вплив (позитивний чи негативний), взаємовідносини з членами сімї _______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

  1. Скільки років навчається в даній школі, які значні зміни відбулися в процесі розвитку _______________________________________________________________________________

Загальна характеристика особливостей навчальної діяльності

  1. Як навчається, які оцінки переважають

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

  1. З яких предметів встигає краще, з яких гірше

__________________________________________________________________________________

      __________________________________________________________________________________

  1. До яких предметів виявляє більш високий рівень здібностей

__________________________________________________________________________ і навпаки, до яких – більш низький_____________________________________________________

  1. Заучує навчальний  матеріал свідомо, логічно, чи переважно механічно "зазубрює”; або те й інше поєднується на високому рівні, чи те й інше чітко не проявляється

__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

  1. Чим переважно любить займатися після уроків

__________________________________________________________________________________

Загальна характеристика спрямованості особистості

  1. Соціальні потреби особистості (потрібне підкреслити):

А) потреба у спілкуванні з однолітками, з дорослими, з учнями старших класів (проявляється чітко, систематично, в обмеженій мірі, не проявляється);

Б) потреба у нових враженнях, в нових знаннях;

В) потреба в навчанні;

Г) потреба в інших видах діяльності.

  1. Інтереси особистості (суспільні чи егоїстичні, широкі чи вузькі, стійкі чи нестійкі) _______________________________________________________________________________
  2. Мотиви навчання (позитивний приклад; одержання знань; набуття знань для  майбутньої справи; не засмучувати  баьків; страх бути покараним; прагнення виділитись; здобути користь для себе; одержати матеріальне заохочення та інше) ___________________________________________________________________

Положення особистості у класі

  1. Чи користується симпатіями учнів класу чи окремої його частини; симпатіяими не користується (підкреслити)
  2. Чи має друзів у класі? ___________________________________________________________
  3. Виконує в дружбі ведучу чи ведену роль? __________________________________________
  4. Чи має надійних друзів поза класом _______________________________________________
  5. Переважно ладить з учнями класу чи конфліктує? ___________________________________

Характерологічні особливості особистості

Риси характеру оцінюються за п”ятибальною системою. Бали відповідають таким рівням прояву даної риси:

"5” - риса проявляється характерно, чітко, виражено, постійно, типово для особистості;

"4” – частіше проявляється, ніж не проявляється;

"3” – недостатньо точно виражена, як правило, не проявляється;

"2” – протилежна риса особистості проявляється частіше, виражена помітніше;

"1” – чітко виражена протилежна сторона, вона проявляється чітко, типово, постійно.

А Риси характеру, які виражають спрямованість:

  1. Громадська чи егоїстична спрямованість.
  2. Принциповість чи безпринципність.
  3. Правдивість чи брехливість.
  4. Працьовитість чи лінощі.
  5. Безкорисливість чи користолюбство.
  6. Скромність чи нескромність.
  7. Справедливість чи несправедливість.
  8. Чуйність чи черствість.
  9. Прямота чи лицемірство.

Б. Інтелектуальні риси характеру:

  1. Спостережливість чи неспостережливість.
  2. Практична спрямованість розуму, уміння застосувати знання при виконанні практичних завдань чи непрактичність розуму.
  3. Допитливість чи недопитливість.

В. Вольові риси характеру:

  1. Впевненість чи невпевненість у своїх силах і можливостях.
  2. Дисциплінованість чи навпаки.
  3. Ініціативність (заповзятливість) чи тільки старанність.
  4. Особиста організованість чи неорганізованість.
  5. Самостійність чи навіювання.
  6. Зібраність чи ні.
  7. Самоволодіння, витримка чи нестриманість.
  8. Сміливість чи боягузтво.
  9. Наполегливість чи впертість.
  10. Особиста активність чи пасивність.

Г. Емоційні риси характеру:

  1. Веселість чи похмурість.
  2. Бадьорість чи в”ялість.
  3. Незворушність чи роздратованість.

Д. Риси характеру, які виражають ставлення до діяльності:

  1. Добросовісність чи ні у ставленні до діяльності:

А) трудової;

Б) навчальної

В) ігрової;

Г) спортивної.

  1. Працездатність чи непрацездатність.

Є.  Риси характеру, які виражають ставлення до інших людей

  1. Колективізм чи індивідуалізм.
  2. Товариськість чи замкнутість.
  3. Тактовність чи нетактовність.
  4. Чуйність чи черствість.
  5. Ввічливість чи грубість.

Ж. . Риси характеру, які виражають ставлення до самого себе:

  1. Критичне ставлення до своїх сил чи надмірна самовпевненість.
  2. Впевненість чи ні.
  3. Вимогливість чи ні.
  4. Самокритичність чи несамокритичність.

Динамічні особливості особистості

1.      Чи наполегливий в роботі ( чи може довгий час працювати без перерви, не знижуючи результатів), чи швидко стомлюється, необхідні перерви, довго і напружено працювати не може.

  1. Сильні життєві впливи переносить стійко, відповідає на них відповідною енергією, активністю, підвищує напруженість діяльності чи сильні впливи призводять до зривів, знижують енергію і активність.
  2. Чи зберігається самовладання і витримка у важких, надзвичайних, критичних умовах чи губиться, зривається, роздратовується, пасує у важку хвилину.
  3. Здатний спокійно і довго чекати чого-небудь для нього важливого чи нездатний до нових чекань.
  4. Бурхливо включається в нову діяльність, легко збуджується чи важко і повільно "загоряється”, несприйнятливий.
  5. Рухливий, легко і швидко переходить від однієї діяльності до іншої чи навпаки, інертний, повільно і важко переключається.
  6. легко і швидко засвоює нові знання, уміння, навички чи важко і повільно.
  7. Легко відгукується на нові враження (навіть якщо вони незначні) чи невразливий.
  8. Бойовий, наполегливий, енергійний чи тихоня.
  9. Врівноважений, спокійний чи схвильований до емоціональних зривів, спалахів.

Загальні і спеціальні здібності (п”ятибальна система)

"5” оцінюється кожна якість, властивість особистості, якщо вона чітко виражена, має високий рівень розвитку, проявляється постійно, типово і характерна для даної особистості.

"4” – має рівень розвитку якості вище середнього, він проявляється не так чітко, не типово.

"3” – рівень розвитку нижче середнього, слабо виражений, частіше не проявляється.

"1” – не виражений, зовсім не проявляється, не розвинений.

Наскільки свідомо і наочно проявляє здібності незалежно від ставлення до навчальної діяльності і оцінок з того чи іншого предмета:

А) у загальній розумовій діяльності;                    Б) у трудовій;

      В) у спортивній;                                                     Г) у музичній;

      Д) в артистичній;                                                   Е) в образотворчій;

      Ж) математичні здібності;                                    З) технічні;

       І) літературні;                                                        К) педагогічні;

      Л) організаторські;                                                М) інші _________________

Причини відхилення в моральному розвитку і поведінці

  1. Загальна характеристика сім”ї:
    • Ким і де працюють батьки, їх освіта:

Батько _____________________________________________________________________

Мати ______________________________________________________________________

·         Культурний рівень сімї: високий, середній, низький.

·         Житлово-побутові умови: добрі, задовільні, незадовільні.

·         Взаємовідносини батьків: добрі, задовільні, незадовільні.

·         Характеристика батьків як вихователів: займаються вихованням постійно, періодично, не займаються.

·         Рівень взаєморозуміння підлітка й батьків: високий, середній, низький.

·         Мотиви відповідальності підлітка перед батьками: любить, поважає, жаліє, боїться.

·         Неблагополучна сім’я: конфліктна (розбіжність у вимогах батьків), антипедагогічна ( бездоглядність), аморальна (порушення норм моралі), асоціальна (правопорушники).

  1. Положення в класі:
    • Як адаптується в класі: легко, середньо, важко;
    • Пропускає заняття без поважних причин: рідко, часто, систематично.
    • З яких предметів має незадовільні оцінки: ____________________________________
    • Чи часто вступає в конфлікти з однокласниками: рідко, часто, систематично.
    • Педагогічні помилки вчителів: суб”єктивізм, безтактовність, грубість, лібералізм тощо: ___________________________________________________________________
  2. Мікросередовище за місцем проживання:

1)      Зв”язок з групою підлітків з негативною спрямованістю.

2)      Положення в групі підлітків: лідер, його помічник, рядовий член групи.

3)      Як здійснює проступки, правопорушення: свідомо, під впливом інших, випадково.

4)      У якій формі здійснює проступки і правопорушення: індивідуально, інколи з іншими підлітками, завжди групою.

5)      Вживання спиртних напоїв і куріння: рідко, часто, систематично.

  1. Проведення вільного часу:

1)      як проводить вільний час: читає книги, ходить на танці, гуляє по вулицях, дивиться телевізор, слухає музику, допомагаї дома по господарству; нічого не родить.

2)      В яких гуртках бере активну участь: спортивному, технічної творчості, предметному. Художньому та ін.; ніде не бере участі.

3)      Чим цікавиться: книгами, живописом, музикою. Спортом, технікою, рукоділлям і шиттям, тваринами і природою; іншими справами; нічим.

4)      Які книги привертають увагу: наукові, фантастичні, вірші, детективні, історичні, про любов, сімейні відносини, різні; не любить читати.

5)      З ким проводить вільний час: у сім”ї, з рідними, друзями, однокласниками, та ін.

  1. Рівень важковихованості:

1)      важковихований школяр. Байдуже ставиться до навчальної діяльності, періодично порушує дисципліну і правила поведінки, тобто здійснює негативні вчинки, проявляє деякі негативні моральні якості особистості.

2)      Педагогічно запущений підліток. Негативно ставиться до навчальної діяльності, систематично порушує дисципліну і норми моралі, тобто здійснює проступки, постійно проявляє ряд негативних моральних якостей особистості.

3)      Підліток-правопорушник. Здійснює правопорушення (дрібні крадіжки, хуліганство тощо), порушує адміністративні та інші норми, стоїть на обліку в інспекції у справах неповнолітніх.

4)      Неповнолітній злочинець. Здійснює карні злочини, порушує правові норми.

5)      Відхилення в психічному розвитку, розумова відсталість, відхилення в нервовій системі, ознаки психофізичного інфантилізму, ознаки патохарактерологічного розвитку особистості.

 

Copyright MyCorp © 2021
Календар свят. Мова, граматика, спілкування

Національна дитяча гаряча лінія

Поиск
Архив записей