Понеділок, 21.06.2021, 08:02




Дружківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №12
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 654
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 Работа с одаренными
Особливості роботи з обдарованими учнями

Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вжс в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення.

Якими є обдаровані діти?

  • Мають вищі порівняно з більшістю учнів інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості.
  • Мають активну пізнаваліну потребу, що домінує.
  • Відчувають радість від здобуття знань, розумової праці.

Які категорії обдарованих дітей можна визначити умовно?
  1. Діти з незвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й молодшому шкільному віці).
  2. Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості — у певній галузі науки (підлітковий вік).
  3. Учні, які не досягають через якісь причини успіхів у навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).


У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.

Мета роботи з обдарованими дітьми

  • Виявлення таких дітей.
  • Створення умов для їх оптимального розвитку.

Завдання роботи з обдарованими дітьми
  • Розвиток цілісної картини світу в уявлення дитини.
  • Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.
  • Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
  • Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».

За якими принципами будується робота з обдарованими дітьми?
  • Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
  • Орієнтація на потреби дитини.
  • Максимальне розширення кола інтересів.
  • Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
  • Ускладнення змісту навчальної діяльності.

Яким повинен бути вчитель у роботі з обдарованими дітьми?
  • Талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності.
  • Професійно грамотним.
  • Інтелігентним, моральним і ерудованим.
  • Володіти сучасними педагогічними технологіями.
  • Мати позитивну «Я-копцепцію», бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним.
  • Умілим організатором навчално-виховного процесу, психологом.

Що повинен уміти вчитель для роботи з обдарованими дітьми?
  • Збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й розширювати зміст навчання.
  • Працювати диферційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів.
  • Стимулювати пізнавальні здібності учнів.
  • Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.
  • Аналізувати навчально-виховну Діяльність — свою та класу
  • Добирати й готувати матеріал для колективних творчих справ.


Завдання педагогів полягас у тому, щоб створити умови, за яких будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної ДОсконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».

Обдарованість — це система, що розвивається протягом життя визначає можливість досягнення людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.

Обдарована дитина — це дитина, яка має яскраві й очевидні іноді видатні досягнення (або внутрішні передумови таких досягнень) у тому або іншому виді діяльності.

За якими напрямами здійснюється робота вчителів з обдарованими учнями?

  1. На уроках — індивідуальна диференційована робота.
  2. Гурткова робота із предмета.
  3. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
  4. Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
  5. Участь учнів 1—11-х класів у шкіліній конференції «День науки» із захистом навчальних проектів.
  6. Участь в олімпіадах різного рівня.
  7. Участь у творчих конкурсах різного рівпя
  8. Театралізовані свята — особлива форма роботи з обдарованими дітьми, оскільки в них діти мають можливість не тільки реалізувати акторські здібності, безпосередньо беручи участь у виставах, але й виявити творчі навички, розробляючи сценарії постановок, розвинути схильність до художнього читання й літературної творчості, виявити ерудицію й дослідницькі навички у вікторинах і наукових диспутах. Така робота сприяє підвищенню мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й копіткій роботі із самовдосконалення.

    Етапи роботи з обдарованими учнями
    Підготовчий
    Основний (практичний)
    Узагальнення
    • Виявлення обдарованих учнів.
    • Складання діагностичних карт.
    • Розроблення нормативних документів, робочих програм роботи з обдарованими учнями.
    • Упровадження інтерактивних методів навчан¬ня проблемно-дослідницьких, проектних, модульних), що розвивають в учнів творче й дослідницьке мислення.
    • Активна участь в інтелектуальних і творчих конкурсах різних рівнів
    • Аналіз досягнутих результатів.
    • Співвідношення результатів реалізації програми з поставленими метою й завданнями.
    • Визначення перспектив і шляхів подальшої роботи з обдарованими учнями


    Форми роботи вчителя-предметника з обдарованими дітьми
    1. Розв'язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.
    2. Індивідуальна й диференційована робота.
    3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.
    4. Участь у конкурсах різних рівнів.
    5. Участь у предметних олімпіадах різних рівнів.

    Матеріал із "Золотої педагогічної скарбниці" О.М. Ворожейкіної
    "100 цікавих ідей для проведення уроку"
Copyright MyCorp © 2021
Календар свят. Мова, граматика, спілкування

Національна дитяча гаряча лінія

Поиск
Архив записей